Reflektion Tema

Idag har vi tittat tillbaka på vad vi gjort i vårt tema under de två terminerna som gått. Vi började med ett bildspel fullt med bilder från allt vi varit med om.



Sedan satt vi i olika grupper och pratade om allt de barnen minns...



"När Pippi kom till kalaset. Det var roligt"
"Det var roligt när Marie nästan fick cola-skum på sig. Vi la i mentos och det flög upp!"
"För mentos är sååå kraftigt"
"När vi gjorde vulkanen var det roligt. Leran såg ut som leverpastej"



"Vi har gjort bokstäver med kroppen"
"Och bästa bokstaven"
"Vi har sjungit ABC"


Har ni lärt er något nytt?


"Bokstaven O"
"Jag har lärt mig att göra ett Z"
"Jag har lärt mig att skriva och så, och vad bokstäver heter. Jag vill lära mig siffror"
"Att spela in. Spela in bästa bokstaven"
"Att man kan göra bokstäver hur som helst"

Varför är det bra att kunna bokstäver då?
"Så man kan ABC"
"Att skriva varandras namn"
"Att skriva HUS.. hhh.. uuu.. sss (ljudar)"
"Olika bokstäver kan låta samma sak. Som V och W. Z och S. Eller olika. S kan låta som sch eller sh. Schuffla börjar på S".



Vad var bäst?
"Bästa bokstaven"
Pippi-kalaset"
"Bäst var vulkanen"
"Allt"
"Spela in film"
"Alla bokstäver är bäst"





Vi är överens om att vi har gjort väldigt mycket och lärt oss väldigt mycket. Och framför allt haft väldigt roligt tillsammans.


"Ni har gjort så snälla grejer med oss".

Kommentarer